Zamówienia na indywidualną oprawę  wymagają  dużego  doświadczenia  i profesjonalizmu. Nie tylko oprawiamy,  ale przede wszystkim doradzamy i inspirujemy. Wiedząc jak ważny jest odpowiednio dobrany profil, ornamentacja, wykończenie, proporcje, kolor, faktura czy rodzaj użytego materiału, służymy radą i pomocą. Stosujemy nowatorskie rozwiązania zgodne z kanonami rzemiosła ramiarskiego. Projekty dostosowujemy do Państwa indywidualnych potrzeb i wymagań. Potrafimy także bardzo elastycznie dostosowywać się do krótkich terminów realizacji. Indywidualne  zamówienia są dla nas prawdziwym wyzwaniem. Realizujemy je z ogromną przyjemnością.

Przykłady prac oprawianych w naszej pracowni:

 

Oprawa fotografii Miltona H. Greene'a  "Marilyn Monroe".

Indywidualna rama o szerokości 4cm wykonana w czarnym laku o głębokim połysku, wkładka pokryta imitacją srebra,
czarne passe-partout o lekkim połysku. Szyba muzealna UV 90.

 

   
Indywidualnie wykonana rama o szerokości profilu 5cm, płaska, pokryta płatkami szlagaluminium, przecierana i oksydowana. Wkładka wewnętrzna również pokryta aluminium.  

 

Rama wykonana z gotowej listwy, szerokość 10,5cm, bogato zdobiona w złotym kolorze.
Czerwone passe-partout.

 
Indywidualna rama do pracy Włodzimierza Pawlaka,
profil skrzynkowy, lico szerokości 3cm, wykonana w białym laku polerowanym o głębokim połysku.
  Indywidualna rama o profilu skrzynkowym, wymiary 98 x 98cm, 
lico pokryte płatkami szlagaluminium, o czystym, jasnym kolorze, wnętrze ramy pokryte czarnym lakiem.

 

   

Przykład oprawy pracy Włodzimierza Pawlaka, Trzy dni, 2006r.,
w przezroczystej skrzynce pleksi, wymiary: 22,5 x 31 x 6cm.  

 

 

         Przykłady opraw w skrzynkach plexi - Antonio Asis

     
Przykłady oprawy w skrzynce plexi, po lewej Henryk Stażewski, 1-1979;  po prawej Michał Budny, Crashed, dyptyk.

 

 
Rama indywidualna  o szerokości 4cm, pokryta malaturą,
przecierana na krawędziach.
 

 Rama indywidualna o szerokości 4cm, schodkowa od obrazu,
pokryta płatkami szlagmetalu, przecieranymi i patynowanymi na staro.

 

 
Rama indywidualna o szerokości 3cm
do inkografii Rafała Olbińskiego "Milcząca spowiedź",
pokryta płatkami szlagaluminium z widocznymi płatkami,
przecieranymi na czarno.
                  Rama indywidualna o szerokości 3cm,
              pokryta płatkami szlagaluminium o jasnej, czystej barwie,
              przecierana na czarno, lekko ocieplona.
     

  

 

 

Rama indywidualnie wykonana, pokryta płatkami imitacji srebra,
przecierana, 
passe-partout tkaninowe
w beżowym kolorze.
Szyba muzealna UV 90.
Wokół obrazu cienka wkładka pokryta imitacją srebra.

Stanisław Ignacy Witkiewicz,  Portret męski.

   

 
Rama indywidualnie wykonana, pokryta płatkami imitacji złota
na czerwonym podkładzie, przecierana, widoczne łączenia płatków.
Passe -partout tkaninowe w beżowym kolorze.
Szyba muzealna UV 90.

Wokół obrazu cienka wkładka pokryta imitacją złota.

Stanisław Ignacy Witkiewicz,
Portret Wilhelminy Strzeleckiej-Różyckiej.

     
     
Rama pokryta niebieską malaturą patynowana we wgłębieniach. Wkładka pokryta imitacją złota, patynowana.
Wokół obrazu złota wkładka ze szlagmetalu. Passe-partout tkaninowe w beżowym kolorze.
Wojciech Weiss, Pejzaż.
     
     
Rama w jasnym, kremowym laku o satynowym połysku, wkładka pokryta imitacją srebra o czystej barwie, całość 5cm.
Passe-partout również jasno-kremowe, szerokość 5cm.

Mrożewski, drzeworyt, papier.
     
 

Rama oraz wkładka przy obrazie pokryte imitacją złota na czerwonym podkładzie, patynowane. Passe-partout tkaninowe w kolorze neutralnego kremu. Obraz zabezpieczony szybą muzealną z filtrem UV 90.
T. Makowski, "Dzieci".

   
   Rama skrzynkowa, zewnętrzna wkładka oraz wnętrze skrzynki pokryte szlagmetalem na czerwonym podkładzie, przecierane,
płaska część ramy pokryta kremową malaturą, kładzioną smugowo.

Jakub Zucker, Para przy stole, 40,7 x 33cm.
     
     
Rama skrzynkowa, zewnętrzna wkładka i wewnętrzna wkładka pokryte płatkiami imitacji złota  na czerwonym podkładzie, przecierane. Płaska część lica pokryta szaro-fioletową malaturą  na czerwonym podkładzie, mocno przecieraną. Wnętrze skrzynki pokryte szaro-fioletowa malaturą kładziona smugowo.
Jakub Zucker, Gazeciarka, 65,2 x 54,4cm.
  Profil łączony, w większości drewno - kasztan, miejscami postarzany,
przeplatany dwiema  wkładkami pokrytymi szlagmetalem,
wnętrze skrzynkowe, w którym została zamieszczona ikona
na wygiętym drewnie, jest pomalowane granatową malaturą.
     
 

   Rama skrzynkowa, od zewnątrz cienka wkładka pokryta imitacją srebra, płaska część lica pokryta granatową malaturą kładzioną smugowo,
wnętrze skrzynki pokryte imitacją srebra. 

Jakub Zucker,  55 x 46cm.

     
Rama o szerokości 3cm pokryta szlagaluminium, praca umieszczona w dystansie, białe plecy, odległość obrazu od ramy po 6,5 i 7,5cm.
Łukasz Huculak, 25 x 69,7cm.
     
 
Rama skrzynkowa, wnętrze skrzynki pokryte jasną malaturą, lico klasyczne, wewnętrzna wkładka imitacja srebra, zewnętrzna pokryta czarnym lakiem polerowanym, między nimi płaskie wnętrze pokryte czarną malaturą, patynowaną przy krawędziach, w narożnikach pomalowane na złoto ornamenty.
Bolesław Cybis, Martwa natura z kluczem.
 
     

  Rama skrzynkowa, wnętrze pomalowane ciemo-zieloną malaturą, lico klasyczne, 2 wkładki pokryte imitacją złota, między nimi płaskie wnętrze pokryte  malaturą w miedzianym połysku.
Józef Pankiewicz, Pejzaż południowy z domem (Domek wśród winnic - Sanary), 1924 r.

     
     

    Rama skrzynkowa, pokryta płatkami prawdziwego srebra i patynowana. 

 
     

Rama schodkowa pokryta czarną malaturą , patynowana na ciemno-granatowo, przy obrazie cienki ornament pokryty imitacją złota.  
Jan Gotard, "Portret A. M." (Antoniego Michalaka), około 1938 r.
 

     
Rama skrzynkowa, lico pokryte czystym srebrem polerowanym, wnętrze skrzynki czarna malatura, zdjęcie zabezpieczone szybą muzealną.